Jak przygotować dietetyczne szaszłyki i które warzywa do szaszłyków użyć?

warzywa do szaszłyków

Prowadzenie zdrowego trybu życia jest teraz niezwykle modne. Wiele osób pragnie prowadzić tzw. fit życie oraz zdrowo się odżywiać. Dlatego też wiele tradycyjnych przepisów jest modyfikowanych na bardziej dietetyczne. Jednym z nich są szaszłyki. W jaki sposób przygotować je, by miały jeszcze mniej kalorii? Jakich składników unikać, a na które warzywa do szaszłyków stawiać – http://rogowski.net.pl/portfolio_item/warzywa-do-szaszlykow/? Więcej informacji na ten temat, znajdziesz w artykule.

Fit szaszłyki?

Szaszłyki to bardzo wdzięczne danie, nie tylko ze względu na prostotę wykonania, ale przede wszystkim ilość kombinacji. Przygotowując ten przysmak, możesz wykorzystać zarówno warzywa do szaszłyków, mięso, ryby, a nawet owoce! To daje Ci wielkie pole możliwości, a łączenie różnych smaków to też świetna zabawa w kuchni!

Wracając jednak do meritum sprawy, warto przede wszystkim zastanowić się, czy jest coś takiego, jak fit szaszłyki. Ogólnie szaszłyki same w sobie są zdrowe i nie zawierają aż tak wielu kalorii. Nie oznacza to jednak, że nie można sprawić, by były one jeszcze bardziej dietetyczne. A jak to zrobić?

Wybierz odpowiednie składniki!

Aby przygotować dietetyczne szaszłyki, trzeba przede wszystkim wybrać odpowiednie składniki. Przede wszystkim polecamy warzywa do szaszłyków, takie jak: papryka, cukinia, cebula czy bakłażan. Oczywiście, to nie są jedyne warzywa, na jakie warto postawić. W szaszłykach dobrze smakuje praktycznie każde warzywo, ważne jest, by nie łączyć wielu intensywnych smaków i zbalansować całość. Warzywa też są niskokaloryczne, więc, jeśli nie będziesz grillować ich na patelni pełnej tłuszczu, to nie będą miały wielu kalorii!

Skoro już wiesz, jakie warzywa do szaszłyków wybrać, to przyjrzyjmy się teraz, jakie mięso wybrać. Polecamy tutaj mięso drobiowe, które nie tylko posiada mniej kalorii, ale też nie jest takie ciężkie, jak czerwone mięso.

Oczywiście, można przygotować szaszłyki w wersji wegetariańskiej. W takich szaszłykach warto wykorzystać ryby. Najczęściej używa się w szaszłykach łososia lub dorsza, które są delikatne w smaku, dzięki czemu dobrze komponują się z warzywami lub owocami (w zależności, na jaki przepis się decydujesz). Ciekawym połączeniem jest łosoś z mango lub szaszłyk rybny z dorsza, który maczamy w sosie z mandarynek i pomarańczy. Jeśli jesteśmy już przy sosach, to niskokalorycznym dipem jest połączenie jogurtu naturalnego z przyprawami i sokiem z cytryny.

zielona kawa odchudzanie

Leave a Reply